Tuesday 25 August 2015

ENTRI 6 : RAHSIA PERTAMA UNTUNG DENGAN EMAS (BINA HARTA KARUN)

Teks : Noor Naseffa Bt Mohd Nasir
Gambar : Google



Assalamualaikum w.b.t,
 
Salam keemasan dari saya Cikgu emas online https://www.facebook.com/cikguemasonline. Semoga kita semua dalam rahmat dan redha Allah S.W.T. Lumrah kehidupan manusia ingin menyimpan harta sebagai aset individu sama ada dalam bentuk rumah, tanah, saham dan EMAS. Semoga dengan keinginan menambah harta itu, bertambah juga keimanan kita kepada pencipta yang Maha Agung, Allah S.W.T.
 
Emas boleh menjadi aset yang menguntungkan kepada kita kerana nilainya yang sentiasa naik. Walaupun ada masanya, emas turun, waalubagaimanapun ia berlaku dalam jangka masa yang pendek. Dari segi jangka masa panjang nilai emas sentiasa meningkat. Emas juga tidak boleh di binasakan. Emas tidak boleh terbakar, tidak mereput, tidak berkarat dan sentiasa berkilau cantik menawan. Sehingga ke saat ini, emas di kategorikan sebagai benda yang sangat berharga. Emas adalah salah satu aset yang mudah di simpan dan mudah di bawa kerana bentuk yang kecil dan comel. Sekiranya kita mempunyai aset berupa hartanah, adakah kita boleh membawanya ke mana-mana?.Pasti tidak, jadi kumpullah emas selain daripada kita mengumpul tanah. Tidak di nafikan emas merupakan harta yang boleh di tunaikan dengan cepat. Pergi sahaja kemana-mana kedai emas atau Ar Rahnu untuk di jual atau di gadaikan bagi mendapatkan wang tunai. Berbeza dengan hartanah dan rumah, ia adalah aset yang sukar untuk di tunaikan kerana memerlukan proses yang banyak dan rumit.
 
Rahsia pertama yang ingin saya tunjukkan kepada kita semua ialah bina harta karun. Apa maksud bina harta karun? Kita hendaklah membeli emas sebagai aset kita dan simpan dan peganglah selama mungkin. Jadikan emas kita sebagai harta karun dengan simpan bertahun-tahun atau selamanya. Dengan menjadikan emas sebagai harta karun, kita tidak perlu risau langsung sama ada harga emas naik atau turun. Bila kita perlukan wang maka gadaikan sahaja di Ar Rahnu. Semakin lama simpan, semakin tinggi nilai emas, semakin banyak wang yang kita perolehi dari Ar Rahnu. Tetapi nasihat saya, selepas anda gadaikan di Ar Rahnu, anda perlu menebusnya kembali untuk di jadikan harta karun semula.
 
 
Akhir kata, sekiranya anda tanya, apa yang perlu saya buat sekarang?. Jawapan saya, simpanlah emas mulai hari ini, boleh hubungi saya untk keterangan lanjut. JANGAN TANGGUH NIAT ANDA UNTUK MENYIMPAN EMAS KERANA BERTANGGUH ITU PENCURI MASA. MASA ITU EMAS.
 
Salam keemasan,
Cikgu emas online
0197482231
 
Hubungi saya untuk tukar simpanan anda kepada emas.

No comments:

Post a Comment

Copyright to CELIK EMAS
Designed by UMIESUEstudio 2015